Betrokkenheid en co-creatie
Lees online  •  Afmelden  •  Doorsturen
 

 

Nieuwsbrief #4 
augustus 2017
Nieuwsbrief PinkRoccade Care
Het IKEA-effect
Betrokkenheid en co-creatie zorgen voor band
Jurriaan Piek.pngWat heeft je voorkeur; een kast kopen en simpelweg thuis laten bezorgen of een kast kopen en deze zelf in elkaar zetten om te kunnen gebruiken? Uit onderzoek blijft dat men het laatste, het IKEA-effect, veelal hoger waardeert vanwege de hechtere band. Natuurlijk trek ik dan in twijfel in hoeverre je een band kunt hebben met een kast…maar een band met software daar geloof ik wél in. En ook dat die band sterker is als je daadwerkelijk betrokken bent bij de ontwikkeling en de implementatie van deze software.
– Jurriaan Piek, Managing Director PinkRoccade Care –

 

Single Sign On, tel uit je (tijds)winst!
De doorsnee ICT-omgeving in de zorg is langzaam gegroeid naar een omgeving met meerdere applicaties. En doordat security steeds belangrijker wordt, vragen steeds meer applicaties om een gebruikersnaam en wachtwoord, elk met een eigen gebruikersnaam- en wachtwoordbeleid. Single Sign On (SSO) biedt daarbij uitkomst. En dat minimaal kostenneutraal! Het bewijs? Harde cijfers en een rekensom op basis van ervaringen uit de praktijk van Stichting Groenhuysen: Het gebruik van SSO voor het Medewerkersportaal van mijnCaress bespaart meer dan 7.000 uur per jaar.
Interoperabiliteit: makkelijk gezegd?

In de zorg wordt nog veel werk in dossiers dubbel gedaan. Doordat systemen vaak niet of beperkt aansluiten komt het voor dat zaken op meerdere plekken moeten worden vastgelegd. Door ICT goed in te zetten, is er een eind te maken aan dit onnodige werk. Eén van de belangrijkste manieren om dit te doen, is door meer data-interoperabiliteit door te voeren in de zorg.

Recht op privacy (wetgeving)

Er komt terecht meer en meer wet- en regelgeving rondom privacy, want iedereen heeft recht op bescherming van zijn of haar gegevens. Wij zijn bezig met de nodige veranderingen in mijnCaress. We hopen dat jullie ook al bezig zijn met de voorbereidingen. Want het tijdig voldoen aan de geldende privacywetgeving laat je de focus hebben en houden op je primaire taken.

   
Customer Care
Customer Care informeert: 
meer ondersteuning via Supportal
Eén van de punten waarop we feedback krijgen, is dat we verbeteringen kunnen doorvoeren in onze digitale informatievoorziening. En dat hebben we gedaan! Want we willen jullie optimaal ondersteunen. Supportal helpt ons daarin, maar alleen als deze door jullie als gebruiksvriendelijk wordt ervaren.
Agenda
Voor welke evenementen meld jij je aan?

24 augustus

Webinar ondersteuning van het Zorgpad Stervensfase met mijnCaress

Wat kan dit - in samenwerking met Groenhuysen ontwikkelde - instrument voor uw organisatie betekenen?

 

21 september

Webinar ondersteuning van kwaliteitskader in mijnCaress

Wat betekent het kwaliteitskader voor uw ECD?


Blijf op de hoogte!
 
Afmelden   •   Lees online   •   Doorsturen